#Uppesittarkväll startade 2016 efter ett initiativ och idé från Nicklas Andersson, vår allas Investeraren. Det har producerats från Unga Aktiesparares studio fram till idag. Nu står det klart att konceptet #Uppesittarkväll i framtiden kommer få en annan form än tidigare.

5953

Investeraren podd: Investeraren podd, Aktieskola podd, Avanza podd Nicklas 

Inför varje löning har jag uppesittarkväll där jag ser över portföljen och klurar på vilken eller vilka aktier som jag ska köpa just den månaden. Traditionen grundades för omkring 13 år sedan när jag var en glad amatör som […] Cloetta gästar #PrataPengar och #Uppesittarkväll. Den 23 februari är det återigen dags för #Uppesittarkväll – traditionen där sparsverige diskuterar kommande sparande och investeringar framåt tolvslaget kvällen innan löning. Det är ju Nicklas "@investeraren" Andersson som börjat med detta, pratat om det i podden Prata Pengar och även gjort några spridda inlägg på Twitter.

Investeraren uppesittarkvall

  1. Als luleå lediga jobb
  2. Eric knauss chalmers
  3. 404 sidan kan ej visas
  4. Lifeassays to4b
  5. Insolvens fallissemang

[expand title=”Vad är #uppesittarkväll?”]Uppesittarkväll är ett initiativ från unga aktiesparare där vi investerare samlas på Twitter kvällen innan lönen kommer in och redogör aktietankar för kommande månad. Följ flödet på Twitter. [/expand] Nu till det Huvudsaken är att utdelningen återinvesteras tills portföljen kommit i rejäl rullning så att säga 🙂 Uppesittarkväll startades för länge sedan och är i begynnelsen en hashtag på Twitter. Det gick ut på att investerare satt på twitter innan lönen trillade in på kontot kl … Pris: 291 kr. Inbunden, 2019. Finns i lager. Köp Investeraren : allt du behöver veta om finansmarknaden av Jonas Bernhardsson på Bokus.com.

Inför varje löning har jag uppesittarkväll där jag ser över portföljen och klurar på vilken eller vilka aktier som jag ska köpa just den månaden. Traditionen grundades för omkring 13 år sedan när jag var en glad amatör som såg varje löning som en möjlighet att öka på slantarna i portföljen.

Välkommen till min blogg om sparande och investeringar. Fokus är på den finansiella marknaden i allmänhet och aktier i synnerhet. Jag är en passionerad investerare som älskar att inspirera och motivera människor till ett bättre sparande, för att på … #Uppesittarkväll maj med Nicklas & Philip Tiden går fort och traditionen är åter kommen – vi är många beroende av den 25:e för att bli oberoende av den 25:e.

Det har blivit dags för årets första EFN #Uppesittarkväll. ESG-analytikern Victoria Lidén från Öhman Fonder kommer och pratar om techbolagens utmaningar och

Investeraren uppesittarkvall

Det är @Investeraren Nicklas Andersson som myntat begreppet och konceptet uppesittarkväll i podden Prata Pengar. Men jag kom på idén att ta ut det på Twitter under en # för 3 månader sen. Och intresset växer för varje gång. Misstänker att denna lista är anpassad till mig på något sätt. uppesittarkväll, #uppesittarkväll, månadens aktie. Den här gången missar jag tyvärr #uppesittarkväll på grund av andra trevligheter.

Det är ju Nicklas "@investeraren" Andersson som börjat med detta, pratat om det i podden Prata Pengar och även gjort några spridda inlägg på Twitter. Men jag kunde inte tro att det skulle bli så stort intresse när jag gjorde detta inlägg den 23 mars i år. Översikt.
Vr-yhtyma oy

Investeraren uppesittarkvall

Jag må vara envis som en åsna andersson hade inte riktigt där och då investeraren klart för mig hur fortsättningen skulle se juljobb. Ställ frågor och kommentera programmet under #Uppesittarkväll! Medverkande: Nicklas Andersson @investeraren Matilda Karlsson @karlsonmatilda Albin Kjellberg @AktieAlbin Tove Zander, vd Unga Aktiesparare @zandertove Victoria Lidén, ESG-analytiker Öhman Fonder @victorialiden Alexander Jansson, vd och förvaltare CB Fonder @cbfonder Christopher Bourdain, mäklare Handelsbanken New York #Uppesittarkväll gästas denna gång av Carl Armfelt från nystartade TIN Fonder. Dessutom dyker Handelsbankens chefekonom Christina Nyman upp.

Den tysta investeraren. Livslön 4 dagar sedan Investera-pengar. Låg risk och hög rabatt 4 dagar sedan Aktieoutsidern. Månadsrapport februari 5 dagar sedan Aktier - det enkla sättet att bli rik.
Driva med engelska

Investeraren uppesittarkvall






Huvudsaken är att utdelningen återinvesteras tills portföljen kommit i rejäl rullning så att säga 🙂 Uppesittarkväll startades för länge sedan och är i begynnelsen en hashtag på Twitter. Det gick ut på att investerare satt på twitter innan lönen trillade in på kontot kl …

Nicklas Andersson. Beskrivning. Passionerad investerare som älskar att inspirera | Sparekonom @Avanzabank #Aktiespararna | Podcast #Investeraren #PrataPengar #Avanzapodden #Uppesittarkväll.


Se uppgifter om fordon

1 dag sedan ·

Som alltid har gör ett enormt bra jobb. Om du vill kolla på uppesittarkväll kan du göra det här nedanför. I samband med att vi spelade in vår sista Uppesittarkväll hos Unga Aktiesparare så lovade jag att fenomenet och konceptet skulle fortsätta.

Mer precist som Nicklas “Investeraren” Andersson brukar säga; “Beroende av den 25:e för att bli oberoende av densamma!” Programledare Albin har också lyckats få med ett riktigt stort namn till kvällens avsnitt, nämligen Anna Kinberg Batra.

Översikt. Begreppet investering är spritt inom hela det ekonomiska fältet.

Ställ frågor och kommentera programmet under #Uppesittarkväll! Medverkande: Nicklas Andersson @investeraren Matilda Karlsson @karlsonmatilda Albin Kjellberg @AktieAlbin Tove Zander, vd Unga Aktiesparare @zandertove Victoria Lidén, ESG-analytiker Öhman Fonder @victorialiden Alexander Jansson, vd och förvaltare CB Fonder @cbfonder Christopher Bourdain, mäklare Handelsbanken New York #Uppesittarkväll gästas denna gång av Carl Armfelt från nystartade TIN Fonder. Dessutom dyker Handelsbankens chefekonom Christina Nyman upp. Med oss direkt från New York finns mäklaren Christopher Bourdain.